کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال نرم‌افزار یا سخت‌افزاری است که به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های ارز دیجیتال خود را مدیریت کنند. عملکردهای مختلف ازجمله دریافت، ارسال، ذخیره، نگه‌داری و سهام‌گذاری برخی از کارکردهای کیف پول‌های دیجیتالی هستند.

تعدادی از این کیف پول‌ها را می‌توانید به‌‌‌رایگان در قالب نرم‌افزار یا افزونه مرورگر روی موبایل یا کامپیوتر خود نصب کنید. برخی دیگر نیز در قالب سخت‌افزار و دستگاه‌های فیزیکی کوچکی شبیه به فلش مموری در بازار موجودند و باید آن‌ها را از فروشگاه‌های معتبر بخرید.

کیف پول‌های ارز دیجیتال واسطه شما و شبکه‌های بلاک چینی هستند و درخواست‌ها یا تراکنش‌هایتان را در قالب کدهای رمزنگاری‌شده به شبکه ارسال می‌کنند تا ناظران و حسابرسان شبکه آن‌ها را بررسی کنند. برای ارسال تراکنش، فقط کافی است آدرس کیف پول طرف مقابل را به‌همراه مبلغ تراکنش وارد و سپس تراکنش را با کلید خصوصی‌تان امضا کنید.

برای دریافت تراکنش نیز، کافی است تا کلید عمومی یا آدرس کیف پولتان را برای طرف مقابل ارسال کنید تا او با طی‌کردن مراحلی که برای ارسال تراکنش توضیح دادیم، برایتان ارز دیجیتال بفرستد. حال کلید عمومی و کلید خصوصی چیست و این فرایند دقیقاً چگونه انجام می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *